ALÜMİNYUM KUTULU FRENLEME DİRENÇLERİ
Kullanılan Uygulamalar
Genel Bilgi
Hız Kontrol cihazlarının kontrol ettiği motorlar eğer yük tarafından sürüklenir ise, Yani yük motorun hızından daha hızlı gitmek ister ise kumanda edilen motorlar jeneratör modunda çalışır ve enerji üretirler. Motorda üretilen bu enerji sürücüye doğru akar ve bu fazla enerji DC bara geriliminde yükselmeye neden olur. Sürücüler 790V civarında kıyıcı modüllerini devreye sokarak kıyıcı üzerinden Frenleme direnci üzerine bu fazla enerjiyi gönderir ve ısı enerjisine dönüştürülerek bu enerjiden kurtulmuş oluruz.
Frenleme direncinin seçimi aşamasında temel iki faktör vardır. Bunlardan birincisi Minimum Ohmaj değeri ve ikincisi ise Frenleme direnci güç değeridir.
Frenleme direncinin minimum ohmaj değeri ilgili ürün user manual'lerinde belirtilen değerlere göre seçilir. Bu değerin üzerinde seçilen frenleme direnci ohmaj değerleri frenleme süresini uzatır ancak kullanılmasında sürücü açısından bir sıkıntı yoktur. Minimum frenleme direnci ohmajı altında seçilen frenleme dirençleri sürücünün hasar görmesine sebep verebilirler.
Frenleme direncinin gücü uygulamada frenleme direncinin ne kadar kullanılacağı ve ne kadar soğuma için zamanı olacağı faktörleri değerlendirilerek seçilebilir.
Presistor= Direnç Gücü
VDCbrake= Frenleme Voltajı
Rmin= Minimum frenleme direnci
ED= Efektif Frenleme periyodu ED= Tbr/120(s) (120 saniyede frenleme süresi)
Frenleme Direnci Gücünü Şöyle Formüle Edebiliriz
Presistor=(VDCbrake)2*ED/Rmin
VDCbrake için aşağıdaki tablo kullanıabilir.
BESLEME GERİLİMİ | VDCbrake |
220-240VAC | 380VDC |
380-415VAC | 660VDC |
440-480VAC | 780VDC |
500-525VAC | 860VDC |
550-600VAC | 1000VDC |
660-690VAC | 1150VDC |
Lütfen Satın Almak İçin Bizimle İletişime Geçin
Güç Aralığı | 0-8kW arasında |
---|---|
Koruma sınıfı / Gövde | IP54 Koruma sınıfı |
Yanmaz Kablo Uzunluğu | 1m standart (opsiyonel olarak uzatılabilir) |